biuro@interaktywni24.pl

790 391 846

536 009 212

Jak zbudować stronę www, aby zwiększyć zaangażowanie naszych Klientów?

To pytanie zadaje sobie co drugi przedsiębiorca. Natomiast jeszcze częściej spotykamy się ze stwierdzeniem: „Panie, a po co mnie nowa strona internetowa, przecież ona nie przynosi żadnych efektów.”

Gdy my pytamy Klientów:

  • Czy Pana strona internetowa jest na bieżąco aktualizowana?
  • Czy na stronie jest aktualna oferta Pana/Pani firmy?
  • Czy na stronie internetowej są zamieszczane na bieżąco realizacje Pana/Pani firmy?
  • Czy dba Pan/Pani o to, aby na stronie pojawiały się informacje branżowe, aby zwiększyć świadomość klienta?
  • Jakie procesy promocji Pan/Pani uruchomił, aby dotrzeć do jeszcze większej grupy odbiorców?

W 90% odpowiedz brzmi: ”Panie, ja się nie znam na takich rzeczach!”

Właśnie dlatego powstał ten poradnik.

Opiszemy element po elemencie, co dokładnie powinna zawierać strona internetowa oraz jak wyglądać, aby zachęcić Klientów do kontaktu z nami. Dziś skupimy się na estetyce oraz przejrzystość strony www.

Estetyka

Na tym etapie musimy zadać sobie podstawowe pytanie.

Jakie mamy pierwsze wrażenie o firmie odwiedzając jej stronę?

  • Grafiki nie są ze sobą spójne.
  • Jakość zdjęć oraz loga firmowego wygląda jakby były robione kalkulatorem.
  • Teksty zamieszczone na stronie www nie dość, że jest ich strasznie mało, to jeszcze każdy fragment tekstu napisany jest inną czcionką.

Strona www to wizytówka każdej firmy dla tego zadbaj o to, aby sprawiała pierwsze dobre wrażenie.

  1. Przede wszystkim musisz zadbać o spójność graficzną. Dobór zdjęć oraz kolorystyki jest bardzo ważny, grafika musi być również spójna merytorycznie z naszą branżą.

    Polecamy dwa banki zdjęć gdzie na pewno znajdziecie odpowiednie grafiki na Wasze strony:
    https://pl.fotolia.com/
    http://www.istockphoto.com/pl

  2. Kolejnym elementem, o który musicie na pewno zadbać jest dobór czcionek na stronę, dobrze dobrane fonty naprawdę robią dużo dobrego.

    Polecamy stronę gdzie z łatwością dobierzecie czcionki odpowiednie dla was:
    https://fonts.google.com/

  3. Najtrudniejszym jak i najważniejszym elementem każdej strony internetowej jest jej układ. Odpowiednie rozmieszczenie materiałów na stronie jest decydujące, czy Klient zostanie na naszej stronie czy też uzna, że jest ona nieczytelna i nie może się w niej połapać. Co za tym idzie poszuka sobie innej firmy gdzie wszystko jest czytelne i na swoim miejscu.

    Klientów, którzy nie mają pomysłu na swoją stronę zapraszamy do założenia konkursu w naszym serwisie. U nas wystarczy, że Klient opisze czego potrzebuje, a w ciągu 10 dni kilkunastu programistów przedstawia różne projekty tej samej strony. Klient wybiera sobie ten projekt, który najbardziej przypadnie mu do gustu

Przejrzystość strony

Zadajmy sobie pytanie.

Potrzebujemy pilnie pomocy drogowej

Czy jeżeli numer telefonu nie będzie widoczny na głównej stronie, a do tego strona nie będzie miała funkcji automatycznego dzwonienia (tzw: call-to). Czy będziecie szukać po innych zakładach tego numeru i będziecie przepisywać numer na kartkę, bo akurat numeru szukacie na telefonie? Czy wejdziecie raczej na inną stronę, konkurencyjną i ułatwicie sobie zadanie?

Myślę, że 99% odbiorców takiej strony otworzyło następną stronę internetową i zadzwoniło do przedsiębiorcy, który to prostu zadanie nam ułatwił, czyli zadbał o przejrzystość i funkcjonalność swojej strony.

Przedsiębiorco zadbaj o to, aby strona była jak najprostsza, aby każdy użytkownik, który już na nią trafi, nie musiał się domyślać jak znaleźć to czego szuka. Co druga osoba, która trafi na naszą stronę wyjdzie z niej po 15 sekundach, jeżeli w tym czasie nie znajdzie na niej tego czego szuka.